Honda produkuje skutery, motocykle, samochody, łodzie, silniki, kosiarki, pompy, generatory prądu, maszyny odśnieżające, maszyny rolnicze, maszynki do strzyżenia, luksusowe samochody marki Acura i robota humanoidalnego Asimo. A od niedawna Honda ma też swój własny, ekologicznie ekscytujący odrzutowiec – HondaJet.
Samochody, kosiarki, roboty i inne produkty Hondy to nie są przedmioty emocjonalne, romantyczne, namiętne. Są precyzyjne, dobrze zaprojektowane, świetnie spasowane, niezawodne i efektywne. Nie ma tu jednak miejsca na uniesienia duchowe i ekscytację. A jednak Hondzie udaje się wyposażyć te produkty w duszę, charakter i czynnik X, dzięki któremu są fajne. Tylko spójrzcie na tę reklamę, o, albo na tę, a ta to już w ogóle jest rewelacyjna. Można powiedzieć, że reklamy Hondy są nawet lepsze niż reklamy Toyoty, Hyundaia i Volkswagena. Ale do rzeczy – ekologicznie ekscytujący odrzutowiec HondaJet. Co to jest i dlaczego jest odlotowy?
Odrzutowiec HondaJet – ekologicznie ekscytujący
Jest mniejszy niż Boeing, to oczywiste, ale jest wielki duchem, to znaczy zaangażowany w ekologię oraz w zrównoważony rozwój. Dlaczego? HondaJet kosztuje 4,5 miliona dolarów i choć są tańsze odrzutowce dla biznesmenów i celebrytów, to jednak samolot HondaJet ma nad tymi odrzutowcami sporą przewagę. Na przykład jest ekologicznie ekscytujący, ale nie tylko. Kadłub jest wykonany z kompozytów, dzięki czemu jest lżejszy, a przy tym wytrzymalszy (cały samolot waży niecałe 4,2 tony, tyle co trzy średniej wielkości auta albo z grubsza dwie Tesle Model X). To oznacza niższy poziom hałasu i mniejsze zużycie paliwa (lubimy to!).
Ba, innowacyjne i unikalne silniki umieszczone na skrzydłach sprawiają, że w tym odrzutowcu jest ciszej, co dobrze wpływa na komfort lotu. Ba, przestrzeń bagażowa HondyJet należy do rekordowo dużych (prawie 2 metry sześcienne), jej wnętrze jest zaskakująco przestronne, a drzwi do toalety są tradycyjnie otwierane na bok, a nie harmonijkowe, jak u konkurencji. Czym jeszcze zadziwia HondaJet?
Odrzutowiec Hondy mieści do 7 osób (pasażerowie plus załoga), jest najszybszy w swojej kategorii (maksymalnie 787 km/h, optymalnie 483 km/h), ma najszybszą prędkość wznoszenia (20,27 m/s), osiąga najwyższy pułap (ponad 13 km) i może się pochwalić zasięgiem prawie 2,6 tys. km (bardzo dużo jak na taką maszynę). Poza tym by wystartować, HondaJet potrzebuje pasa startowego o długości mniejszej niż 1,2 km, a na zatrzymanie się na pasie w czasie lądowania potrzebuje nieco ponad 900 m (w obu przypadkach – bardzo niewiele).
No i dlatego właśnie lubimy odrzutowiec HondaJet. Bo jest ładny, efektywny, lekki i nowoczesny. Hurra!
Źródła: www.hondajet.com, YouTube, Wikipedia